بررسی موبایل, موبایل

گلکسی زد فلیپ ۵: بهترین گوشی تاشو از نوع فلیپ فون

مشخصات گلکسی زد فلیپ ۵
نمایشگر اصلی ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۶۴۰ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی / ثانویه ۳.۴ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسلی
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ سفارشی
ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۲۵۶ و ۸/۵۱۲ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۳ با پوسته One UI 5
دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی و فوق‌‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات / بی‌‌سیم ۱۵ وات
وزن ۱۸۷ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت، اسپیکر استریو و پشتیبانی از اتصال شبکه 5G

گلکسی زد فلیپ ۵ بهترین گزینه برای ورود به دنیای گوشی‌های تاشو است. در واقع حتی اگر تاشو بودن این گوشی را نادیده بگیریم، باز هم یک گوشی نزدیک به پرچمدار با ارزش خرید مناسب محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با گلکسی زد فلیپ ۵ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که بررسی متنی آن را بخوانید

گلکسی زد فلیپ ۵ کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و در حالت جمع شده به ‌لطف نمایشگر ثانویه بزرگی که دارد، گوشی بسیار جذابی محسوب می‌شود. این گوشی به‌عنوان فلیپ فون کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خوبی هم دارد و نیاز روزمره اکثر کاربران را جواب می‌دهد. پرچمدار کره‌ای‌ها از استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب تا عمق ۱.۵ متری و به‌مدت نیم ساعت بهره‌مند شده است.

سامسونگ در این گوشی از نسخه سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با فرکانس بالاتر در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده تا از نظر توان سخت‌افزاری کمبودی را احساس نکنید. گلکسی زد فلیپ ۵ با اندروید ۱۳ عرضه شده و براساس تأیید رسمی سامسونگ تا ۴ نسخه بعدی اندروید را هم دریافت می‌کند.

بزرگ‌ترین ضعف گلکسی زد فلیپ ۵ را می‌توان باتری آن دانست که البته نقطه ضعف بسیاری از گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود. باتری این گوشی ۳۷۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت ظرفیت دارد و با استفاده معمول نهایتاً یک روز جواب می‌دهد. از طرفی داخل جعبه این گوشی خبری از شارژر نیست و زحمت تهیه این مورد برعهده خریدار است. دیگر ضعف این گوشی به گپ عمیق وسط نمایشگر آن مربوط می‌‌شود که می‌‌‌تواند تجربه کاربری‌تان را تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *